Természetvédelmi tábor a Bükk-fennsíkon

XLVI. Hortobágyi Ernő Környezet- és Természetvédelmi hegyi-tábor

KÉPEK a táborról

A beszámolót írta: Sándor Alexa 6. osztályos tanuló

A táborunk összesen 5 napból állt, ezalatt rengeteg helyre mentünk el és sok szép helyet láttunk.

Szombaton indultunk volna fél hétkor, de ez elhúzódott hétre, mert olyan sok csomagot pakoltunk, hogy a kocsiba ugyan befértek volna, de mi már nemJ. Így béreltünk egy utánfutót, amibe kényelmesen befért minden.

Az utunk a Bükk - fennsík felé 4-5 órán át tartott, pár megállással.

Mikor odaértünk, kerestük a megfelelő helyeket a sátorveréshez, és ezt hamarosan meg is találtuk. Felállítottuk a sátrakat majd ebédeltünk.

Ebéd után túrázni mentünk. Először felültünk a Lillafüredi Libegőre, és az felvitt minket a 606 m magas Jávorhegyre. Onnan gyalog indultunk vissza, de nem légvonalban, hanem az „Oxigén túraútvonal” több állomását érintve. Útközben rátaláltunk a Szent István forrásra, majd a Z∆ jelzésen felkapaszkodtunk a Fehérkőlápa sziklához, ahonnan tökéletesen ráláttunk a szemközti hegyekre és a Szinva- völgyre. Nemsokára megpillantottuk a lent található kalandparkot is, és tudtuk, hogy oda igyekszünk. Sok- sok rövidítéssel lassacskán le is jutottunk. Mielőtt kiértünk volna az erdőből, találtunk egy névtelen bővizű forrást, és még sorba sem kellett állni érte, mint az autóút melletti Szinva-forrásnál, így gyorsan megtöltöttük vizéből az üvegeinket. Ezután bementünk egy játszótérre, ahol trambulint, mókuskereket és még sok olyan játékot találtunk, ami más játszótereken nincs. Fél órát töltöttünk ott, azután visszaindultunk a táborhelyünkre. Már mindenki hulla fáradt volt, mikor odaértünk az erdészeti út bejáratához kocsinkkal, és azt zárva találtuk. Így ez + négy kilométer gyaloglást jelentett nekünk. A fiúk előrementek, mi lemaradtunk. Már majdnem besötétedett, mikor Dominika nővér egy kocsival értünk jött és visszavitt a táborhoz.

Este mindenki odagyűlt a tábortűzhöz, bemutatkozott, és beszámolt, hogy milyen helyeken járt és miket látott.

Vasárnap délelőtt bementünk Bükkszentkeresztre szentmisére. Éppen ezen a hétvégén zajlott a faluban a X. Gyógynövénynapok. A bükki füves ember, Szabó Gyuri bácsi sok látogatót vonzott ide, a kirakodó vásárban mi is találtunk magunknak „vásárfiát”.

Ebéd után ismét túrázni mentünk:  Három-kő – Tar-kő – Őserdő útvonalon.

Mire visszaértünk, már szinte mindenki a tábortűznél ült. Ott megbeszéltük, hogy mik történtek aznap és hogy kik tartják a következő napokban a sport - és rajzversenyeket.

Hétfőn a miskolctapolcai barlangfürdőt látogattuk meg. Nagyon szép volt az egész fürdő, különösképp a barlangrendszerben lévő vizes járatok, tavak. Minden óra 20-perckor sodrás élményfürdő volt, ami nagyon izgalmasnak bizonyult.

Kedden a lillafüredi István cseppkő barlangba mentünk először, ahol nagyon hideg volt. A vezető - aki mesélt a barlangról - sok kitalált figurát mutatott nekünk a cseppkövekből, és persze elmondta, hogy nem szabad hozzájuk érni. Gyönyörű volt.

A barlang után a Hámori-tavon eveztünk egyet, majd hazafelé menet megálltunk újra a játszótéren. Itt elméletileg 30 percet maradtunk volna, de 3 óra lett belőle, ugyanis az egyikünk térde trambulinozás közben megsérült így a mentők vitték el Eszti nővérrel együtt. Addig a játszótér melletti étkező kiszolgálói ügyeltek ránk.

Végül jött Andor bácsi, a megmentőnk, aki visszavitt minket a táborba. Nem sokkal később megérkezett lesérült barátunk is, az egyik lábával gipszben.

Vacsora után tábori misén vettünk részt, majd a tábortűz alatt Márió atya mesélt sok dologról, mi pedig bicskákkal faragtunk. Olyan fél egy körül indultunk meg a sátrunkhoz aludni.

Szerdán elérkezett a szomorú nap, amikor el kellet búcsúznunk a többi táborozótól és a tábortól is.

A sok pakolás és sátortakarítás után elindultunk haza. Az út felét mindenki végigaludta, utána pedig beszélgetettünk.

Majd végül visszaértünk Makóra és újra találkoztunk a szüleinkkel. Ezután mindenki hazament.

Én személy szerint nagyon élveztem az egész tábort, és köszönöm mindenki nevében Eszti nővérnek és Dominika nővérnek, hogy megszervezték a tábort.

Résztvevők: Koszta Dóra Fanni , Krizsán Richárd , Szél Sándor , Sándor Alexa , Eszti nővér