Szülõi tájékoztató a "Kompetencia alapú oktatás, egyenlõ hozzáférés - Innovatív intézményekben" címû pályázati projektünkről
A kompetencia alapú, azaz a képességek fejlesztését elõtérbe helyezõ programra a Miasszonyunkról Iskolanõvérek rendje, mint fenntartó, 3 intézményével pályázott:
Svetits Katolikus Óvoda,Általános Iskola, Gimnázium és Diákotthon, 4024 Debrecen,
Karolina Óvoda, Általános Iskola, Gimnázium, Alapfokú Mûvészetoktatási Intézmény és Diákotthon és
Szent István Egyházi Általános Iskola és Gimnázium, Szent Gellért Diákotthon, Makó.
A fejlesztés célja iskolánkban, hogy támogassa a megindult projekteket, szolgálja a szakmai megújulást, s olyan képességek és készségek fejlesztésére fordítson kiemelt figyelmet, melyre tanítványainknak egész életen át szükségük lesz.
A program megvalósítása a 2009/10-es tanév folyamán történik. A pedagógusok módszertani továbbképzéseken vesznek részt, majd a kiválasztott tanulócsoportokban tanítanak az oktatócsomag és ( részben) új módszerek alapján.
Intézményünkben összesen 12 tanulócsoportban kerül bevezetésre kompetencia alapú program:
osztály
|
Kompetencia terület:
|
|
2.a
|
Életpálya építés
|
Győrfi Józsefné
|
3.a
|
Szövegértés-szövegalkotás
|
Gottfried Katalin Hedvig
|
4.a
|
Idegen nyelv: német
|
Ábrahám Éva
|
5.a
|
Szövegértés-szövegalkotás, matematika, idegen nyelv: angol
|
Himer Ágota
|
6.a |
Matematika kompetencia biológia órán |
dr. Páliné Brunner Éva |
6.b
|
Matematika kompetencia
|
Lik Melinda
|
7.a
|
Idegen nyelv: német
|
Csapóné Mátó Mónika
|
8.a
|
Matematika kompetencia kémia órán
|
dr. Páliné Brunner Éva
|
7.g
|
Szövegértés-szövegalkotás, matematika
|
Mészáros Ildikó, Körtefái Klára
|
8.g
|
Szövegértés-szövegalkotás kompetencia történelem órán
|
Tichy-Rácsné Bodré Ágnes
|
9.g
|
Matematika kompetencia fizika órán
|
Bencze Ivett Regina
|
10.g
|
Matematikai, szociális, életviteli és környezeti kompetenciák
|
Körtefái Klára, Bencze Ivett Regina
|
További programokba, fejlesztésekbe szinte minden kollégánk bekapcsolódik.
A pályázat szakmai vezetõje Baráti Eszter.
De mit is fog ez jelenteni a mindennapokban, a tanítás-tanulás során?
A tanórákon az új munkaformák nagyobb tanulói aktivitást igényelnek, pl. tanulói projekt során a diákok valamilyen tevékenység végrehajtása közben jutnak új ismeretekhez, miközben nem csak tárgyi tudásuk, hanem egyéb készségeik is fejlődnek.
Az internetet és a számítógépet ezeken a órákon az érintettek legalább 25 % -ban alkalmazni fogják. Azaz nemcsak a tanár magyarázza el a tananyagot, hanem a tanulóknak maguk is hozzájárulnak a tudás megszerzéséhez, azután pedig annak gyakorlati alkalmazásához. Nem teljesen új dologról van szó, de ilyen átfogó, kidolgozott program alapján ez a megközelítés még nincs jelen iskolánkban.
A tanulási módszerek megkívánják, hogy egy-egy alkalommal a szülõk tapasztalatait is kikérjék a diákok, s tudásukat behozzák az iskolába. Ezen alkalmakkal számítunk a szülõk együttműködésére.
Összefoglalva olyan újításokat tervezünk, amelyek megítélésünk szerint megfelelõ választ tudnak adni az oktatás részérõl a mai világ kihívásaira, ugyanakkor szervesen kapcsolódnak iskolánk céljaihoz, pedagógiai programunkhoz.
A pályázattal kapcsolatos fejleményekrõl a szülõket folyamatosan tájékoztatjuk az iskola honlapján és szülõi rendezvényeinken. Kérjük, hogy lehetõségük és érdeklõdésük szerint kapcsolódjanak be a program megvalósításába. Visszajelzéseiket mindenkor szívesen fogadjuk a következõ fényposta-címen:
Ezt a címet a spamrobotok ellen védjük. Engedélyezze a Javascript használatát, hogy megtekinthesse.
A pályázat az Európai Unió támogatásával és az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg.
|