Adai kerékpártúra

A Szent István Egyházi Általános Iskola és Gimnázium Kerékpáros Baráti Körének vezetői 2002 őszén Makó testvérvárosába, Adára szerveztek kerékpártúrát.
            Szeptember 15-én szombaton reggel 6 órakor gyülekeztünk a vasútállomáson, Szőregig vonattal mentünk. Hódmezővásárhelyről is érkezett 4 kerékpáros társunk. A két csapat a tiszaszigeti határátkelőnél találkozott. A sikeres határátlépés után együtt folytattuk utunkat.

Az első pihenő - ahol egy jót ettünk – Törökkanizsán a Tisza partján egy csodálatos parkban volt. Zentán Kiss Pál tanár úr történelmi ismereteinket gyarapította.
            1697. szeptember 11-én a Szent liga csapatai itt arattak döntő győzelmet a török felett. Tovább kerékpároztunk, amikor István kapott egy defektet. Szerencsére ott volt a kísérő autó, a csomagtartóról levettük a pótkerékpárt, így folytattuk utunkat Adára. A plébánián egy nagyon kedves atya fogadott minket, a cserkészeivel és ministránsaival. Bemutatták a város nevezetességeit, az üdülő központot, amely csodálatos állat és növényvilággal rendelkezik, a gyógyvize is remek. A templom bazilika stílusban épült. Gyönyörű freskói és kitűnő hangzású orgonája egyaránt nagy élmény volt számunkra.
            Az éjszakát családoknál töltöttük, akik nagy szeretettel fogadtak minket. Sok új baráti kapcsolat alakult ki.
            Másnap a reggeli szentmise után a csoportot meghívták a cukrászdába, ahol mindenki kedvére választhatott a sütemények közül.
            A búcsúzás után elindultunk hazafelé. Az erős szembeszél és az egy-két kisebb emelkedővel tarkított utat nem mindenki bírta egyformán.
            Az államhatárt ismét Tiszaszigetnél léptük át. Szeged-Szőregnél, a makóiak Kübekháza felé, a vásárhelyiek Szeged irányába kerekeztek tovább.

Mind a két társaság körülbelül este 6 órára ért haza.

A két nap alatt 175 km bicajoztunk. A csapat tagjai egy élményekben gazdag hétvégét töltöttek Jugoszláviában.