Általános iskolai első osztályos beiskolázási információink - 4
Tartalomjegyzék
Általános iskolai első osztályos beiskolázási információink
Szülői vélemények
A kora gyerekkori idegennyelv-tanulásról
A Viselkedés Támogató Tanítása
Minden oldal
VITT A SZIGNUM-BAN
 
2012. szeptemberétől a SZIGNUM mindhárom tagozatán bevezette a Viselkedés Támogató Tanítás (VITT) nevelési-fegyelmezési módszerét a napi munkába, ami Magyarországon példa nélkül álló kezdeményezés.
A VITT egy rendkívül eredményes nevelési-fegyelmezési módszer, amely a pozitív visszacsatolásokon alapszik. Lényege, hogy arra törekszik a pedagógus, hogy azt emelje ki a diák viselkedésében és munkájában, ami jót, azaz dicsér. Az iskola megfogalmazza az elvárt viselkedés szabályait, mely erények és iskolai helyszínek szerint csoportosítja azokat a viselkedési szabályokat, melyeket az iskola fontosnak tart. Ezeket a pedagógusok ismertetik a diákokkal, kiplakátolják, gyakorolják. Ezután a nevelők kifejezetten azt figyelik, mikor tartják be a tanulók a megfogalmazott szabályokat. Ilyenkor elismerésüket fejezik ki, és a helyes viselkedést névre szóló dicsérőcédulák osztásával jutalmazzák, melyeket a diákok egy közös ládában gyűjtenek. Minden héten sorsolnak egyet a ládából, a kihúzottnak hetente apró ajándék jár. A dicsérőkártyákat nem csak a tanárok oszthatják, lehet kapni minden alkalmazottól, aki az iskolában találkozik a diákokkal, mert mindenki egységesen ugyanazt az elvárás rendszert közvetíti. Természetesen a VITT nem jelenti azt, hogy nem lehet rászólni egy diákra valami helytelen cselekedetért, sőt büntetést is lehet kapni. Tehát az iskola fegyelmi szabályai továbbra is érvényesek, csak a viselkedéshez való hozzáállás módja változott meg. Nem a büntetésen van a hangsúly, hanem az elvárt magatartás megtanításán. 
A VITT eredményei:
A pedagógusok pozitív hozzáállása pozitív légkört teremt, amelyben mindenki jobban érzi magát, így nem csak jónak lenni könnyebb, hanem tanulni is.
A megfelelően választott jutalmak motiválják a diákokat a szabályok betartására. 
A gyerekek közt elkezd vonzó, követendő lenni a helyes viselkedés. 
A tanulók megtanulják, hogy a szabályok következetesen érvényesek.